Informácie o ochrane osobných údajov Poštová poisťovňa, a. s.
stav od 25.5.2018
PREVÁDZKOVATEĹ INFORMAČNÝCH SYSTÉMOV A KONTAKTNÉ ÚDAJE ZODPOVEDNEJ OSOBY [DPO]
Osobné údaje klientov sú spracúvané v informačných systémoch, ktorých prevádzkovateľom je Poštová poisťovňa, a. s., so sídlom Dvořákovo nábrežie 4, 811 02 Bratislava, IČO: 31 405 410, zapísaná v OR okresného súdu Bratislava I, oddiel: Sa, vložka č.: 953/B [ďalej len „Poisťovňa“].
Poisťovňa vykonáva svoju činnosť na základe povolenia na výkon poisťovacej činnosti. Ochrana osobných údajov klientov je pre Poisťovňu dôležitá, preto pri ich spracúvaní Poisťovňa dodržiava nové pravidlá ich ochrany, ktoré vyplývajú z Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady [EÚ] 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES [ďalej len „Nariadenie“] a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov [„ďalej aj „ZOOU“].
Tieto Informácie o spracúvaní osobných údajov zodpovedajú právnemu stavu v Slovenskej republike ku dňu začiatku uplatňovania Nariadenia, resp. nadobudnutia účinnosti ZOOU, t. j. k 25.5.2018 a sú v nich uvedené aj nové práva dotknutých osôb v zmysle novej legislatívy.
Osobnými údajmi sú podľa Nariadenia a ZOOU údaje týkajúce sa určenej alebo určiteľnej fyzickej osoby, pričom takou osobou je osoba, ktorú možno určiť priamo alebo nepriamo, najmä na základe všeobecne použiteľného identifikátora alebo na základe jednej či viacerých charakteristík alebo znakov, ktoré tvoria jej fyzickú, fyziologickú, psychickú, mentálnu, genetickú, ekonomickú, kultúrnu alebo sociálnu identitu.
Každá fyzická osoba, ktorej sa osobné údaje týkajú, sa považuje za dotknutú osobu v zmysle Nariadenia a ZOOU [ďalej aj „Dotknutá osoba“]. Dotknutá osoba môže v právnych vzťahoch s Poisťovňou vystupovať najmä ako poistník, poistený, osoba oprávnená na poistné plnenie, ako aj osoba, v prospech ktorej je vinkulované poistné plnenie [vinkulárny veriteľ] a poškodený [v prípade poistenia zodpovednosti za škodu] a pod.
Zodpovedná osoba Osobou poverenou dohľadom nad ochranou osobných údajov v Poisťovni je Data protection Officer [ďalej aj „DPO“].
Klient môže uplatniť svoje práva v oblasti ochrany osobných údajov, podať podnety a/alebo otázky týkajúce sa spracúvania osobných údajov alebo iné súvisiace otázky u DPO e-mailom zaslaným na adresu: dpo@postpo.sk, písomne listom zaslaným na adresu Poštová poisťovňa, a. s., DPO, Dvořákovo nábrežie 4, 811 02 Bratislava alebo osobne v sídle Poisťovne. V prípade uplatnenia práv v oblasti ochrany osobných údajov v elektronickej forme je klient povinný zaslať podanie v listinnej podobe do 3 pracovných dní na adresu Poisťovne.
V prípade, ak Poisťovňa nebude mať pochybnosti o totožnosti osoby, ktorá si uplatnila práva v oblasti ochrany osobných údajov [ďalej aj „Žiadateľ“] alebo rozsah požadovaných informácií to umožňuje, Poisťovňa môže od vyššie uvedenej povinnosti doplnenia e-mailovej žiadosti upustiť a o tejto skutočnosti e-mailom informuje Žiadateľa. Poisťovňa je však vždy oprávnená v prípade pochybností overiť totožnosť Žiadateľa a v prípadoch, ak to vyplynie z povahy žiadosti Žiadateľa a rozsahu požadovaných informácií resp. potreby ochrany osobných údajov Žiadateľa a/alebo Klienta, Poisťovňa môže podmieniť zaslanie citlivých informácií Žiadateľovi overením totožnosti Žiadateľa.
Nariadenie a ZOOU umožňuje spracúvať osobné údaje pokiaľ:
Právnym základom spracovania osobných údajov pre potreby Poisťovne je:
Pokiaľ ide o právny základ na základe právnych predpisov a medzinárodných zmlúv, právnym základom na spracúvanie osobných údajov v Poisťovni je predovšetkým:
Poisťovňa štandardne osobné údaje o Dotknutej osobe získava prostredníctvom sprostredkovateľa a to buď priamo od Dotknutej osoby alebo od inej osoby [spravidla od osoby, s ktorou Poisťovňa uzatvára poistnú zmluvu, resp. dojednáva poistenie].
Všeobecne záväzné právne predpisy neupravujú len oprávnenie Poisťovne spracúvať osobné údaje, ale aj povinnosť Dotknutých osôb poskytnúť svoje osobné údaje. Klient má v zmysle ZoP povinnosť poisťovni poskytnúť a umožniť získať kopírovaním, skenovaním alebo iným zaznamenávaním osobné údaje, ako aj ďalšie údaje požadované Poisťovňou a je povinný poskytnúť Poisťovni informáciu o aktualizácii osobných údajov prípadne doplniť chýbajúce údaje.
Napríklad, ak Klient alebo potenciálny Klient pri uzatváraní obchodného vzťahu odmietne Poisťovni predložiť občiansky preukaz alebo neumožní Poisťovňu vyhotoviť si z neho kópiu, Poisťovňa s takýmto klientom odmietne uzatvorenie obchodu alebo obchodného vzťahu. Uzavretie poistnej zmluvy so zachovaním anonymity klienta v životnom poistení je Poisťovňa povinná odmietnuť a Dotknutá osoba je povinná Poisťovni poskytnúť aj všetky údaje,
ktoré si Poisťovňa vyžiada za účelom plnenia povinností v oblasti ochrany pred legalizáciou príjmov z trestnej činnosti a financovania terorizmu prípadne na základe osobitných zákonov.
Spracúvanie osobných údajov bez súhlasu
Nariadenie umožňuje Poisťovni spracúvať osobné údaje aj bez súhlasu najmä v týchto prípadoch:
Poisťovňa spracúva osobné údaje aj na základe oprávnených záujmov. Oprávnený záujem je záujem, ktorý sleduje prevádzkovateľ alebo tretia strana, s výnimkou prípadov, keď nad takýmito záujmami prevažujú záujmy alebo základné práva a slobody Dotknutej osoby, ktoré si vyžadujú ochranu osobných údajov, najmä ak je Dotknutou osobu dieťa.
Oprávnený záujem môže existovať napríklad vtedy, keď medzi Dotknutou osobou a Poisťovňu existuje relevantný a primeraný vzťah, napríklad keď je Dotknutá osoba voči Poisťovni v postavení Klienta. Oprávnený záujem nesmie byť v rozpore s právnou úpravou ochrany osobných údajov ani inými všeobecne záväznými právnymi predpismi.
Pokiaľ sa nejaký záujem prevádzkovateľa považuje za oprávnený, môže za účelom jeho dosiahnutia spracúvať osobné údaje Dotknutej osoby za predpokladu, že jeho práva a záujmy prevažujú nad základnými právami, slobodami a oprávnenými záujmami dotknutých osôb.
Z toho vyplýva, že skôr ako dôjde k spracúvaniu osobných údajov na základe oprávnených záujmov, Poisťovňa preverí či záujem je skutočne oprávnený a následne posúdi či oprávnený záujem preváži nad právami a slobodami Dotknutej osoby. Klient resp. iná Dotknutá osoba má právo podať námietku DPO proti takémuto postupu spracovania osobných údajov vrátane profilovania založeného na tomto právnom základe a požiadať o výmaz osobných údajov.
Po takejto námietke musí Poisťovňa realizovať individuálne posudzovanie či jej oprávnený záujem skutočne prevažuje nad základnými právami a slobodami Dotknutej osoby, ktorá vzniesla námietku.
Poisťovňa spracúva osobné údaje klientov aj na základe nasledovných oprávnených záujmov:
Spoločnými prevádzkovateľmi informačných systémov sú riadiaci podnik a členovia skupiny Poštovej banky, a.s. [ďalej spoločne len „Prevádzkovatelia“ alebo „Skupina Banky“]. Do Skupiny Banky patria nasledovné podniky:
Spoločne s ďalšími členmi Skupiny Banky boli vytvorené informačné systémy, v ktorých sú spracúvané osobné údaje klientov pre účely marketingu [IS Marketing Skupiny] a profilovania [IS Profilovanie] na základe súhlasu Dotknutej osoby. Typickým príkladom je monitorovanie správania návštevníkov webových stránok za účelom sledovania ich
preferencií tak, aby ich Člen Skupiny Banky mohol v budúcnosti osloviť s ponukou ušitou práve im na mieru.
Pokiaľ klient udelí Skupine Banky takýto súhlas na marketing a profilovanie, môže byť informovaný o ponuke produktov a služieb, súťažiach, akciách a kampaniach Skupiny Banky a to buď formou marketingového oslovenia
alebo marketingového prieskumu a prieskumov spokojnosti.
Poisťovňa spracúva osobné údaje klientov najmä na účely zistenia, preverenia a kontroly identifikácie klienta a prípadne aj jeho zástupcu, uzavretia poistnej zmluvy a následnej správy poistenia, likvidácie poistných alebo škodových udalostí a poskytnutia poistného plnenia, asistenčných služieb, zdokumentovania činnosti poisťovne, zabezpečovania činností, ktoré sú predmetom výkonu dohľadu nad poisťovňami, plnenia povinností, úloh
a zabezpečovanie činnosti Poisťovne podľa ZoP [napr. vybavovanie sťažností, výkon vnútorného auditu, funkcie súladu s predpismi a funkcie riadenia rizík, získanie a zhodnotenie profilu klienta vrátane zdravotného stavu a finančnej situácie] alebo podľa osobitných predpisov. Medzi ďalšie účely spracúvania osobných údajov patrí aj:
Klientom prípadne Dotknutou osobou a Poisťovňou alebo Členom Skupiny Banky alebo v dokumentoch upravujúcich predzmluvné vzťahy,
Poisťovňa môže za účelom obozretného podnikania, zlepšovania kvality poskytovaných služieb, tvorby poistných produktov, riadneho uzavretia a správy poistných zmlúv a kalkulácie poistného vykonávať profilovanie klientov na základe sociálnych, demografických údajov a údajov o klientom využívaných produktoch poisťovne.
Poisťovňa pri svojej činnosti spracúva osobné údaje Dotknutých osôb a informácie chránené tajomstvom v zmysle ZoP. Rozsah, prípadne zoznam spracúvaných osobných údajov, je určený právnymi predpismi, alebo je uvedené v zmluve či žiadosti o uzavretie zmluvy medzi Poisťovňou a Dotknutou osobou, alebo je uvedený v súhlase so spracúvaním osobných údajov resp. vyplýva z oprávneného záujmu.
Osobné údaje Poisťovňa spracúva len v nevyhnutnom rozsahu, ktorý je primeraný účelu spracúvania a podľa ZoP môže ich získavať aj kopírovaním,
skenovaním alebo iným zaznamenávaním z dokladov totožnosti klienta a inej osoby a vyhotovovaním ich kópií, prípadne iným spôsobom v súlade so ZoP.
Pri poskytovaní produktov a služieb Poisťovňa spracúva najmä nasledujúce kategórie osobných údajov:
používateľské správanie, aktivity v rámci aktívnych prvkov stránky, údaje o pripojení a počítači, a to najmä IP adresu, typ a nastavenie prehliadača, operačný systém, ako aj iné parametre súvisiace s operačným systémom počítača.
Tieto informácie môžu byť použité pre efektívne spravovanie stránok, aby sme sa dozvedeli viac o správaní našich používateľov na stránke, analyzovanie trendov a zbieranie demografických údajov o našich užívateľoch ako celku, na účely prevencie podvodného konania napr. pri prešetrovaní bezpečnostných incidentov.
Problematike cookies sa tento informačný dokument venuje ešte na ďalšom mieste tohto dokumentu.
Osobné údaje klienta a Dotknutých osôb budú sprístupnené alebo poskytnuté len tým tretím osobám, resp. príjemcom,
ak tak umožňuje:
Poisťovňa je aj bez súhlasu a informovania klienta oprávnená sprístupniť a poskytnúť osobné údaje Klientov osobám a orgánom voči, ktorým má zákonom uloženú povinnosť ich poskytnúť. Ide najmä o tieto subjekty: súdy, orgány činné v trestnom konaní, exekútori, Národná banka Slovenska, notári, orgány patriace pod finančnú správu a správcovia daní a iné subjekty uvedené v ZoP alebo v osobitných predpisoch, resp. právne záväzných aktoch Európskej únie.
V súlade s platnými právnymi predpismi môžu byť osobné údaje Klientov Poisťovne poskytnuté aj na základe písomného vyžiadania ďalších orgánov verejnej moci aj bez predchádzajúceho súhlasu Klienta. Popri vyššie
uvedených subjektoch ide najmä o colné orgány, služby kriminálnej alebo finančnej polície, Ministerstvo financií, správcov, Národný bezpečnostný úrad, Slovenskú informačnú službu, Vojenské spravodajstvo, Policajný zbor, Úrad na ochranu osobných údajov SR [ďalej len „Úrad“], Najvyšší kontrolný úrad, Justičnú pokladnicu, Spravodajskú finančnú jednotku a iné štátne orgány, orgány štátnej správy, fyzické a právnické osoby, ktoré na to splnomocňuje príslušný zákon.
Poisťovňa využíva aj služby zmluvných partnerov, pri ktorých je nevyhnutné spracúvanie osobných údajov klientov, najmä partnerov zabezpečujúcich úkony súvisiace s likvidáciou poistnej udalosti a s identifikáciou a overením
identifikácie klienta, komunikáciu a korešpondenčný styk s klientom, poskytovanie asistenčných služieb, údržbu a rozvoj prevádzkových systémov Poisťovne, telefonickú informačnú službu, sprostredkovanie poistenia a úkony smerujúce k ochrane a domáhaniu sa práv Poisťovne. Títo zmluvní partneri sú z pohľadu platnej legislatívy sprostredkovateľmi, pričom sú zmluvne viazaní dodržiavaním striktných pravidiel na ochranu osobných údajov, vrátane dodržiavania povinnosti mlčanlivosti. Poisťovňa dbá na dôsledný výber zmluvných partnerov, posudzuje ich spoľahlivosť v zmysle Nariadenia a ZOOU a v zmluvnom vzťahu má ošetrené pravidlá ochrany osobných údajov.
Subjekty, ktoré vykonávajú v mene Poisťovne spracúvanie osobných údajov, majú v súlade s Nariadením uzatvorenú zmluvu o spracúvaní osobných údajov. Aktuálny zoznam sprostredkovateľov Poisťovne je uvedený na webovej stránke Poisťovne [www.postovapoistovna.sk] v časti Spracovanie osobných údajov. Poisťovňa dodržiava primeranú úroveň ochrany vo všetkých svojich zmluvných vzťahoch. Poisťovňa na prenos osobných údajov používa zabezpečené formy prenosu. Osobné údaje klientov môžu byť sprístupnené Členom Skupiny Banky iba v prípade, ak pre takéto konanie
existuje právny základ.
Registre využívané poisťovňou Poisťovňa v súlade s § 72 ods. 8 ZoP navzájom sprístupňuje a poskytuje osobné údaje Klientov s ostatnými
Poisťovňami v rámci registra poistných udalostí.
Žiadne osobné údaje Klientov nie sú predmetom prenosu do tretích krajín, ktoré nezaručujú primeranú ochranu osobných údajov. Ak Poisťovňa bude uskutočňovať prenos osobných údajov do tretích krajín, ktoré nezaručujú primeranú úroveň ochrany, zaväzuje sa postupovať v súlade s Nariadením, ZOOÚ, ZoP ako aj s ďalšími všeobecne záväznými právnymi predpismi. Osobné údaje Klientov teda môžu byť predmetom cezhraničného prenosu iba do krajín, ktoré sú členmi Európskej únie alebo ktoré zaručujú primeranú úroveň ochrany podľa Nariadenia.
Doba spracúvania a ukladania osobných údajov týkajúcich sa Klientov a iných Dotknutých osôb je stanovená platnými právnymi predpismi, registratúrnym poriadkom Poisťovne alebo vyplýva zo súhlasu Klienta so spracovaním osobných údajov.
Poisťovňa bude osobné údaje spracúvať počas trvania poistenia a po dobu nevyhnutnú na uplatnenie práv a povinností Poisťovne z poistnej zmluvy alebo inej obchodnej zmluvy, resp. na plnenie povinností Poisťovne podľa
všeobecne záväzných právnych predpisov, v prípade Klientov Poisťovne je to však 5 rokov odo dňa zániku poistenia, ktorá je všeobecnou dobou uchovávania osobných údajov týkajúcich sa Klienta. Konkrétne doby uchovávania sú uvedené v Registratúrnom poriadku a registratúrnom pláne. Osobné údaje, na ktoré už vypršalo oprávnenie ich spracúvať a uchovávať [tým sa myslí aj odvolanie súhlasu so spracúvaním osobných údajov], sa vymazávajú.
Medzi práva Dotknutých osôb uvedených v čl. 12 a nasl. Nariadenia a v § 19 a nasl. ZOOÚ patria nižšie uvedené
práva:
osobných údajov na účel priameho marketingu, prevádzkovateľ ďalej osobné údaje na účel priameho
marketingu nesmie spracúvať,
Poisťovňa má povinnosť bez zbytočného odkladu oznámiť Dotknutej osobe porušenie ochrany osobných údajov, ak takéto porušenie ochrany osobných údajov môže viesť k vysokému riziku pre práva fyzickej osoby, okrem prípadov uvedených v Nariadení.
Dotknutá osoba si môže vyššie uvedené práva uplatniť nasledujúcimi spôsobmi spôsobom uvedeným v časti Zodpovedná osoba [na strane 3]. Dotknutá osoby môže uplatniť vyššie uvedené práva aj u sprostredkovateľa písomne listom zaslaným na adresu sídla sprostredkovateľa, pričom sprostredkovateľ je povinný túto žiadosť alebo odovzdať Poisťovni, ak je prevádzkovateľom bez zbytočného odkladu.
Žiadosť Dotknutej osoby Poisťovňa vybaví v lehote 30 dní odo dňa prijatia písomnej žiadosti. V niektorých osobitných prípadoch môže byť na preskúmanie žiadosti potrebná dlhšia lehota. Takéto žiadosti Poisťovňa vybaví v lehote 60 dní odo dňa prijatia písomnej žiadosti, pričom Dotknutá osoba bude písomne informovaná o uplatnení dlhšej lehoty. Ak Poisťovňa vzhľadom na povahu a rozsah žiadosti upustí od overenia identifikácie a písomného doplnenia a oznámi túto skutočnosť Žiadateľovi, Poisťovňa vybaví žiadosť do 30 dní odo dňa prijatia e-mailovej žiadosti Žiadateľa. Dotknutá osoba má tiež právo obrátiť sa so svojím podaním priamo na Úrad https://dataprotection.gov.sk/uoou/.
Prostredníctvom Call Centra Poisťovňa umožňuje klientom poskytnúť rýchlo a jednoducho vybrané služby. Klienti v rámci telefonických hovorov berú na vedomie, že telefonické hovory sú automaticky nahrávané a uchovávané najmä z dôvodu zabezpečenia kvality služieb. Služby Call Centra v mene Poisťovne vykonáva Poštová banka, a.s. Poisťovňa je oprávnená vedieť, ako operátori komunikujú s Klientmi, či im poskytujú všetky potrebné informácie a či hovor prebieha správne. Zvukové záznamy môžu byť prípadne použité aj pri riešení reklamácie alebo v prípade sporu.
Na začiatku každého hovoru klienta Poisťovňa upozorní na to, že hovor je nahrávaný. Ak Klient nesúhlasí s vyhotovením a uchovaním zvukového záznamu, mal by po upozornení na nahrávanie hovoru ukončiť telefonické spojenie a zvoliť inú formu komunikácie. Bez súhlasu s vyhotovením zvukového záznamu Call Centrum nemôže vybaviť požiadavku klienta. Tieto záznamy sú uchovávané po dobu stanovenú právnym predpisom.
Na základe § 55 ods. 5 ZoEK Poisťovňa používa na svojich internetových stránkach, ktoré prevádzkuje súbory
cookies. Súbory cookies umožňujú prispôsobiť fungovanie stránok preferenciám používateľov. Vďaka súborom cookies je možné analyzovať najčastejšie navštevované stránky a správanie používateľov. Súbory cookies umožňujú monitorovať účinnosť reklám a prispôsobiť zameranie na konkrétnu skupinu Klientov/ používateľov. Vďaka súborom cookies je Poisťovňa schopná zdokonaľovať a vylepšovať internetové stránky tak, aby ich používanie bolo ešte jednoduchšie a pohodlnejšie.
Súbory cookies sú malé textové súbory, zaslané a uložené vo vašom zariadení [počítači alebo inom zariadení s prístupom na internet], ktoré používate pri prehliadaní internetových stránok. Súbory cookies nepoškodzujú Vaše zariadenie, ktoré používate pri prehliadaní internetových stránok. Súbory cookies sú používané s cieľom optimálne vytvárať a neustále skvalitňovať služby Poisťovne, prispôsobiť ich vašim záujmom a potrebám a zlepšovať ich
štruktúru a obsah.
Internetové prehliadače sú spravidla prednastavené na automatické akceptovanie súborov cookies. Poisťovňa nepoužíva automatické akceptovanie údajov vzhľadom na skutočnosť, že aj tu môže dochádzať k spracovaniu osobných údajov. Internetové stránky Poisťovne sa Vás pri návšteve explicitne opýtajú, či súhlasíte s používaním
cookies a zároveň Vám dajú možnosť kedykoľvek svoj súhlas odvolať.
Poisťovňa je na základe ZoEK oprávnená o používateľovi svojich internetových stránok spracúvať, a to najmä zhromažďovať údaje o pripojení a počítači, a to najmä IP adresu, typ a nastavenie prehliadača, operačný systém, ako aj iné parametre súvisiace s operačným systémom počítača používateľa.
Za účelom ochrany osobných údajov klientov Poisťovňa implementuje viaceré bezpečnostné opatrenia. Tieto opatrenia sú rovnako aplikované na procesy zberu informácií, ich ukladania, spracúvania a likvidácie a zameriavajú sa na ochranu osobných údajov Klientov pred ich poškodením, zničením, stratou, zmenou, neoprávneným prístupom a sprístupnením, poskytnutím alebo zverejnením, ako aj pred akýmikoľvek inými neprípustnými spôsobmi spracúvania.
Bezpečnosť osobných údajov je zabezpečená prijatými technickými, organizačnými a personálnymi opatreniami, ktoré zodpovedajú spôsobu a účelu spracúvania osobných údajov. Osobné údaje sú spracúvané s použitím manuálnych, ako aj automatizovaných prostriedkov spracúvania údajov, v rámci informačných systémov Poisťovňa, informačných systémov používaných v rámci Skupiny Banky a sú zabezpečené a chránené v súlade s príslušnými bezpečnostnými štandardmi a predpismi o ochrane osobných údajov. Spracúvanie osobných údajov podlieha prísnym bezpečnostným pravidlám s cieľom maximálneho zabezpečenia ochrany spracúvaných osobných údajov počas ich spracúvania a prenosu.
Oprávnenie spracúvať osobné údaje vyplýva zamestnancom Poisťovne ako oprávneným osobám z pracovnoprávneho vzťahu, ako aj zo všeobecne záväzných právnych predpisov. Oprávnenou osobou sa rozumie každá fyzická osoba, ktorá prichádza do styku s osobnými údajmi v rámci svojho pracovnoprávneho vzťahu, na základe poverenia, zvolenia alebo vymenovania a ktorá spracúva osobné údaje v rozsahu a spôsobom určeným vo všeobecne záväzných právnych predpisoch a vnútorných predpisoch Poisťovne. Prijatím bezpečnostných opatrení Poisťovňa znemožňuje neoprávneným osobám nedovolený prístup k spracúvaným osobným údajom, manipulácii s technickými zariadeniami určenými na spracúvanie osobných údajov alebo na ich ochranu a manipulácii s nosičmi osobných údajov a tiež oprávneným osobám zabezpečuje prístup k osobným údajom v rozsahu potrebnom na plnenie ich povinností alebo úloh obsiahnutých v poučení.
Osobné údaje klientov Poisťovňa nezverejňuje bez súhlasu klienta (napr. pri získaní výhry v súťaži). Poisťovňa uchováva a chráni osobné údaje týkajúce sa klienta po dobu stanovenú platnými právnymi predpismi. Osobné údaje, na ktoré už vypršalo oprávnenie ich spracúvať a uchovávať, sa vymazávajú. Získané alebo spracúvané osobné údaje môžu byť predmetom cezhraničného prenosu osobných údajov do členských štátov Európskej únie, a tiež do štátov, ktoré poskytujú primeranú úroveň ochrany, a to v súlade s ustanoveniami príslušných právnych predpisov.
Zoznam zmluvných partnerov